Veelgestelde vragen

Hier vind u een lijst met veel gestelde vragen (FAQ) en onderwerpen die aan bod kunnen komen voor uw verblijf op Familievakantiepark Krieghuusbelten. Mocht u hierover vragen hebben, neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

Update 2 april 17:00 uur

Update Corona virus

We hebben van de veiligheidsregio IJsselland te horen gekregen dat wij onze sanitaire voorzieningen gesloten moeten houden om verdere uitbreiding van het Corona virus tot een minimum te beperken. Dit geldt voor alle recreatiebedrijven in regio IJsselland. Dit betekent dat u voorlopig tot 28 april geen gebruik meer kunt maken van de sanitaire voorzieningen op ons park. U kunt dus enkel verblijven indien u beschikt over uw eigen sanitaire voorzieningen welke zijn aangesloten op ons rioolstelsel.  

U zult begrijpen dat in deze uitzonderlijke situatie wij meer tijd nodig hebben om alle reacties van onze gasten te verwerken. Wij vragen daarvoor uw begrip. Momenteel wordt binnen onze sector (branchevereniging Recron) druk gewerkt aan een eventuele regeling en meer duidelijkheid. Op dit moment weten wij net zoveel als jullie.
Wij vragen u dan ook  om nog even geduld te hebben en verzoeken u vriendelijk om nog geen contact met ons op te nemen omdat ook wij momenteel nog niet weten hoe wij dit moeten aanpakken. Blijf gezond en let een beetje op elkaar.

Weet dat wij in deze bijzondere tijden er alles aan doen om u binnenkort weer te mogen ontvangen als gast. Wij zijn klaar voor het seizoen! Van harte hopen wij u de komende periode te kunnen verwelkomen als gast.

Dank voor uw begrip en blijf gezond.

Familie Westenenk en medewerkers

Update 25 maart 16:30 uur

Algemene situatie Corona-virus

Familievakantiepark Krieghuusbelten houdt de ontwikkeling omtrent het coronavirus nauwlettend in de gaten. We houden nauw contact met de daarvoor aangewezen instanties en volgen de maatregelen van het RIVM, de GGD en de overheid. Op deze pagina zullen we de informatie en ons concrete stappenplan blijven actualiseren. Ook de beleidsmatige veranderingen zullen we hier plaatsen. Ons beleid passen we steeds aan op de actuele richtlijnen. Wij worden hierin geadviseerd door onze branchevereniging de Recron. Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden. 
 

Q 1. Is de receptie telefonisch en/of per e-mail bereikbaar?

De receptie is telefonisch en per e-mail bereikbaar. Het is op dit moment veel drukker dan normaal, waardoor wij mogelijk niet in staat zijn om u direct te woord te staan of u van een antwoord te voorzien. Wij treffen vele maatregelen (Zie Q2). Wilt u omboeken? Dan hebben we hier richtlijnen voor opgesteld, voldoet u aan al deze richtlijnen, dan kunt u contact opnemen met onze receptie.
 

Richtlijnen omboeken:

 Controleer of de aankomstdatum van uw vakantie binnen 1 maand valt 
 Bepaal voor uzelf welke periode u wilt komen
 Controleer hier de beschikbaarheid van de periode wanneer u wilt komen
 Zorg dat u geen openstaand bedrag heeft op uw huidige boeking
√ Een (voor)seizoen kunt u niet omboeken

Voldoet u aan bovengenoemde richtlijnen? Alleen dan kunnen wij u helpen. Neem in dit geval contact op met onze receptie. Is de aankomstdatum van uw vakantie op dit moment niet binnen een maand? Wacht dan nog even rustig af en houdt deze pagina in de gaten.
   

Q 2. Welke maatregelen neemt familievakantiepark Krieghuusbelten om verspreiding te voorkomen?

Wij volgen ten eerste het landelijke beleid en houden ons personeel thuis wanneer ze (lichte) verkoudheidsklachten of erger krijgen. Ook zorgen wij ervoor dat de sociale contacten met anderen tot een minimum worden beperkt en de (hand)hygiëne wordt gewaarborgd. Op de receptie werken wij op gepaste afstand van de balie. Verder volgen wij de maatregelen van het RIVM

Vanaf 27 maart 2020 zouden wij onze faciliteiten weer openen. In het kader van het minimaliseren van sociale contacten zal de horeca, het zwembad en de indoorspeeltuin tot nadere berichtgeving gesloten blijven. Ook bieden wij tot nader bericht geen animatie aan. De snackbar biedt zowel afhaal- als bezorgmogelijkheden voor take-a-way maaltijden. Tevens kunnen er broodjes via de receptie besteld worden die op uw plaats worden bezorgd. 

Wij volgen de ontwikkelingen van het RIVM en de overheid op de voet. Wij worden hier ook in begeleid door onze branchevereniging. Het is mogelijk om fietsen te huren en te midgetgolfen zolang u de 1,5 afstand maar respecteerd. Wij laten maximaal 2 gasten per moment toe in onze receptie. U kunt er dus nog steeds op uit in de omgeving. Sociale bijeeenkomsten zijn niet meer toegestaan.
  

Q 3. Wat als ik wil omboeken?

Ons park is geopend voor u, echter met beperkte faciliteiten. Als u een vakantie heeft geboekt met aankomstdatum tussen vandaag en een maand dan mag u uw vakantie omboeken naar een andere periode, mits het volledige bedrag reeds is voldaan. Neem dan tenminste 5 dagen voor aankomst contact op met onze receptiemedewerkers. 

Bepaal voor uzelf alvast wanneer u wel zou willen komen, zodat we de boeking direct voor u kunnen verschuiven. De beschikbaarheid is op onze website na te gaan. Het totaalbedrag van de boeking blijft gelijk of wordt hoger en is te gebruiken in 2020 of 2021. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaalt u dat verschil extra. Dit geldt ook voor situaties wanneer er straks wel sprake zal zijn van een negatief reisadvies vanuit de overheid. 

Komt u voor 27 maart 2020 aan, heeft u een (voor)seizoenplaats of valt u buiten de omboekingsregeling? Dan gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden zoals beschreven bij vraag 4.

Wees dus extra goed voorbereid als u ons belt:

 Controleer of de aankomstdatum van uw vakantie binnen bovenstaande datum valt
 Bepaal voor uzelf welke periode u wilt komen
√ Controleer hier de beschikbaarheid van de periode wanneer u wilt komen
 Zorg dat u geen openstaand bedrag heeft op uw huidige boeking
 Een (voor)seizoen kunt u niet omboeken

Voldoet u aan bovengenoemde richtlijnen? Alleen dan kunnen wij u helpen. Neem in dit geval contact op met onze receptie. Is de aankomstdatum van uw vakantie op dit moment niet binnen 1 maand? Wacht dan nog even rustig af en houdt deze pagina in de gaten.
 

Q 4. Wat als ik mijn vakantie wil annuleren?

Wilt u uw vakantie annuleren? Check dan de voorwaarden van de annuleringsverzekering. Let op: Aan annuleren zijn kosten verbonden. Zoals u weet zijn wij aangesloten bij de Recron en hanteren wij dan ook de voorwaarden zoals zij die hebben opgesteld.

  • Indien u vanwege de uitbraak van het Coronavirus uw vakantie wilt annuleren, dan is er geen recht op restitutie tenzij wij door de overheid voor geruime tijd op slot worden gezet. U ontvangt van ons dan een zgn. Corona voucher welke u op een later moment kunt verzilveren. Zolang dit niet het geval is gelden de standaard Recron voorwaarden.
  • Indien u uw vakantie wilt annuleren, aangezien u zelf uit een gebied komt waar het Coronavirus is uitgebroken dan is er geen recht op restitutie, aangezien er niet te zeggen is dat u besmet bent. Wij hanteren in dit geval de voorwaarden van de RECRON.
  • Indien uw regio ‘op slot’ is gezet door de overheid en u ten gevolge hiervan geen gebruik kunt maken van uw vakantie op ons park dan komt u wat ons betreft in aanmerking voor het Corona Voucher.
  • Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten via ons en vanwege de uitbraak van het Coronavirus wilt u niet meer op vakantie, dan ziet de RECRON dit niet als geldige annuleringsreden en worden de voorwaarden van de RECRON gehanteerd bij annulering.
  • Als u zelf ziek bent geworden, dan kunt u wel een beroep doen op uw eigen annuleringsverzekering. Of er dan een vergoeding plaatsvindt, wordt bepaald door de verzekeraar..

Q 5. Heb ik recht op een lager overnachtingstarief omdat diverse faciliteiten zijn gesloten?

Het sluiten van de faciliteiten is ons opgedragen door de overheid. Zij hebben deze richtlijnen opgesteld en daardoor is er geen recht op een lager overnachtingstarief. 

Bekijk hier de voorwaarden van de RECRON:

VOORWAARDEN TOERISTISCHE PLAATSEN
VOORWAARDEN VAKANTIEVERBLIJVEN
  
Voor meer informatie over het Coronavirus verwijzen wij u naar de website van het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus 

Ongekende tijden vragen helaas om ongekende maatregelen. Laten we lief zijn voor elkaar en zorgen dat we allemaal gezond blijven, dat is immers het allerbelangrijkste. 
 
Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. 

Algemene vragen

Wanneer is de camping geopend?

Familievakantiepark Krieghuusbelten is een seizoenbedrijf. Wij zijn geopend van 1 april t/m 30 september. Tevens zijn de faciliteiten enkel in deze periode geopend. 

Waar mag ik mij melden bij aankomst?

Alle kampeerders en bezoekers worden vriendelijk verzocht zich bij aankomst te melden bij de receptie. Voor bezoekers geldt een bezoekerstarief. Uw bezoek dient het terrein voor 22.30 uur te hebben verlaten.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

Voor kamperen geldt een aankomsttijd vanaf 14:00 uur en een vertrektijd van uiterlijk 12:00 uur.

Voor de verhuur geldt een aankomsttijd vanaf 15:00 uur en een vertrektijd van uiterlijk 10:00 uur.

Wij komen met twee auto's tijdens ons verblijf, is dit mogelijk?

Wanneer u gebruikt maakt van een arrangement of wanneer u de auto op de plaats heeft bijgeboekt, mag u één auto bij uw kampeerplaats plaatsen. De 2e auto dient u op de centrale parkeerplaats te plaatsen. 

Bij de verhuuraccommodaties mag u standaard één auto naast de accommodatie parkeren. 

Is het mogelijk voor bezoekers te overnachten?

Overnachtingen zijn alleen voor hen die ingeschreven staan. Natuurlijk kan uw bezoek ook overnachten. De tarieven daarvoor staan vermeld in de prijslijst. U als kampeerder bent verantwoordelijk voor uw bezoek.

Hoe groot mag de voortent zijn?

De voortent mag maximaal 3,5 mtr. diep zijn. Voor reeds bestaande voortenten dieper dan 3,5 mtr. geldt een overgangstermijn. Een evt. luifel mag enkel aan de zijwanden dicht zijn en dient gedurende langere afwezigheid te worden verwijderd.

Hoe werkt 'mijn omgeving'?

Via 'mijn omgeving' is het mogelijk om uw reservering(en) in te zien en betalingen te doen via iDeal. U dient hiervoor een account aan te maken. Dit is mogelijk via de 'mijn omgeving' button welke bovenaan onze website te vinden is. Om hier gebruik van te maken is het essentieel dat wij in het bezit zijn van het juiste e-mailadres. 

Vanaf wanneer kan ik het park op en af?

De slagboom is gesloten van 22.30 uur tot 07.30 uur. Vanaf 22.30 uur moet het rustig zijn op de camping. Gedraagt u zich zodanig dat u niemand overlast bezorgt. Houdt rekening met elkaar.

Waar mag ik parkeren?

Parkeer uw auto op uw eigen plaats of op de centrale parkeerplaats.  De afgegeven Sep-kaart voor de slagboom mag alleen gebruikt worden door diegene waaraan hij is afgegeven. Bedrijfsbusjes dienen op de centrale parkeerplaats te worden geparkeerd.

Zijn huisdieren toegestaan?

Honden worden niet toegelaten. Katten moeten aan de lijn worden gehouden.

Is open vuur of BBQ toegestaan?

Wees voorzichtig met vuur! Vuurkorven zijn niet toegestaan. Indien u gaat barbecueën, niet later dan 21.00 uur en houdt minimaal 1 emmer water binnen handbereik. Tevens dient u dit te melden bij de receptie.

Is het mogelijk om een gasfles te kopen of te ruilen?

Wij hebben twee soorten gasflessen. Easyblue 5 kg gasfles en een grijze 10,5 kg gasfles. Het is mogelijk om deze gasflessen bij ons te ruilen of te kopen. Echter rekenen wij bij aanschaf van een grijze gasfles een borg van € 20,-- euro.

Is er een animatieteam aanwezig ?

In alle reguliere schoolvakanties en alle weekenden is er een animatieteam aanwezig.

Kan ik mijn post op de camping laten bezorgen?

Het is mogelijk om uw post op de camping te laten bezorgen. Echter tekenen wij niet voor pakketjes. Alle post word verzameld bij de receptie. 

Vragen over reserveren

Kunnen we een campingbedje laten plaatsen in onze accommodatie?

Voor de verhuuraccommodaties is het mogelijk om een campingbedje te laten plaatsen in uw accommodatie. Dit kunt u aangeven bij uw reservering. 

Tevens bieden wij ook de mogelijkheid om een kinderstoel in uw acccommodatie te plaatsen. 

Mag ik mijn hond meenemen?

Helaas laten wij op ons park geen honden toe. Vanzelfsprekend zijn blindengeleidehonden wel toegestaan mits deze zodanig herkenbaar zijn. 

Is er nog plek op het park?

Zie hiervoor het online boeken waar u in de kalender de actuele beschikbaarheid per accommodatie kan zien.

Is er een brochure beschikbaar?

Ja, deze kun u hier online bekijken als PDF.

Hoe kan ik inchecken buiten de openingstijden van de receptie?

Lukt het niet om binnen de openingstijden van de receptie in te checken ? Neem dan even contact met ons op zodat onze receptiemedewerkers weten wanneer u aankomt op ons park. De actuele openingstijden van de receptie vindt u op onze website. 

Kan ik een voorkeursplek aangeven bij mijn reservering?

Het is mogelijk om gratis een voorkeursplek aan te geven. Dit kunt u doen bij het maken van uw reservering. Via het online boeken kunt u de button 'voorkeursboeking' aanklikken.

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen van mijn betaling, is deze wel goed door gekomen?

Wij sturen geen ontvangstbevestiging van uw betaling. Indien u twijfelt kunnen wij dit voor u nakijken. Tevens kunt u via de website in de 'mijn omgeving' de status van uw betaling checken. 

Is er beddengoed aanwezig in de gehuurde accommodatie?

In al onze verhuuraccommodaties zijn éénpersoons dekbedden en kussens aanwezig. Bedlinnen kunt u extra bijboeken indien u hier gebruik van wenst te maken. Een bedlinnenpakket bedraagt € 8,-- per pakket. 

Kan ik mijn vakantie annuleren?

Indien u tijdens uw boeking er voor heeft gekozen om deel te nemen in het annuleringsfond is het mogelijk om in samenspraak uw reservering te annuleren. Er wordt geen restitutie verleend bij verhindering of vervroegd vertrek. Het annuleringsfonds keert uit bij de hieronder nader te noemen gebeurtenissen, mits gestaafd met een officiële en originele verklaring, bijv. een brief van de huisarts.

  • Bij overlijden, plotseling opgetreden ziekte of ongeval van de hoofdpersoon of één van de deelnemers. 
  • Bij vroegtijdig afbreken van uw vakantie, wegens overlijden van een familielid in de eerste graad, van de hoofdpersoon of één van de deelnemers. 
  • Noodgedwongen verhuizing van de hoofdpersoon, door medische oorzaak, renovatie of verandering van werkkring. 
  • Onvrijwillige werkloosheid van de hoofdpersoon. 

Annuleren kan uitsluitend schriftelijk. 

Vragen over faciliteiten

Is er Wi-Fi op het park?

Het is mogelijk om op ons park gebruik te maken van het internet. Ons park is voorzien van een volledig dekkend wifi netwerk. Zo kunt u vanaf uw eigen plaats of accommodaie gebruik maken van het internet. Om in te kunnen loggen op het wifi netwerk heeft u een voucher nodig. Deze is tegen betaling verkrijgbaar bij de receptie. 

Waar kan ik het chemisch toilet schoonmaken?

De chemische toiletemmers kunnen worden geleegd in de daarvoor bestemde ruimtes bij ieder toiletgebouw. 

Wanneer is de campingwinkel geopend?

De winkel is dagelijks geopend. De openingstijden in het hoogseizoen zijn van 8:00 - 17:30 uur. In het voor- en naseizoen gelden er beperkte openingstijden. Hiervoor verwijzen wij u naar de bekendmaking bij de winkel. 

Is het mogelijk om fietsen te huren op de camping?

Wij verhuren dames, heren en bakfietsen. De prijzen voor de dames of herenfietsen bedragen  € 7,-- euro per dag en € 35,-- euro per week. Voor het huren van een bakfiets berekenen wij €12,50 euro per dag en € 60,-- per week.

Is er een wasserette aanwezig?

Het sanitairgebouw grenzend aan veld 1 beschikt over een wasserette. U dient hiervoor uw SEP-kaart op te waarderen. Een wasbeurt kost € 5,-- euro en het drogen kost € 0,50 cent per 5 minuten. Wasmiddel dient u zelf toe te voegen. Tevens zijn er wastabletten te koop in de campingwinkel.

Klik hier voor onze huisregels